Cargando Eventos...

X Cerrar
Registro
Acceso
Buscador de eventos en Valencia

Fecha
Tipo de evento
Iniciar búsqueda eventos
X Cerrar
Uso de cookies
Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios, se utilizan para prestar o habilitar servicios o finalidades solicitados por los usuarios. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí
Estás en: Portada > Teatro
EL MUSICAL

El Teatre El Musical acull l'espectacle de dansa 'La desnudez' del guardonat coreògraf Daniel Abreu

El coreògraf, Premi Nacional de Dansa i guanyador de tres Max, balla i reflexiona sobre l'amor i la mort
REDACCIÓN 2021-02-12
Parte de la actuación. EPDA.
Parte de la actuación. EPDA.

Despullar-se per tornar a començar. Partint d'esta premissa, el guardonat coreògraf canari Daniel Abreu construeix un espectacle de dansa que s'inicia en la foscor i acaba en l'esperança. Amb La desnudez, que arribarà al Teatre El Musical el pròxim 19 de febrer, Abreu planteja un viatge on un home i una dona (ell mateix al costat de la ballarina Dácil González) es mouen sobre l'escenari en un exercici d'unió i autoafirmació, acompanyats del so de la tuba en viu del músic Hugo Portas. El resultat, en paraules de l'artista, és "una proposta poètica sobre el saber estimar-se, i que tracta de suggerir un passeig entre l'amor i la mort".

Tota esta simbologia ha estat sempre molt present durant la trajectòria de Daniel Abreu, qui, en paral·lel a la seua formació artística, va obtenir una llicenciatura en Psicologia. "La desnudez respon a este lloc d'intimitat, on ja no existeixen les preguntes", assenyala. "No es despulla el cos, sinó les formes, per comprendre la geografia d'on s'està. És un acte de mort, com l’exhalació, treure-ho tot perquè comence alguna cosa nova, i al mateix temps, és construir amb la il·lusió que això era el definitiu". Estrenada fa quatre anys, la peça, reconeguda amb tres premis Max en 2018 (millor interpretació, coreografia i espectacle), exemplifica el llenguatge coreogràfic que ha caracteritzat sempre a la companyia que porta el nom del seu fundador: la força i personalitat dels ballarins com a suport, imatges suggerents i eines senzilles amb les que abordar la interpretació. Unes línies mestres que s'han mantingut des de 2004, a través de 60 treballs que han estat portats fins a una trentena de països.

"Dácil i jo vam estar uns dos anys pensant en este treball", explica Abreu, reconegut amb el Premi Nacional de Dansa el 2014, sobre els primers passos del projecte. "Vam començar sense nom, ni camí. A cada trobada aprofundíem en viatges sense guia, amb balls cada vegada més estranys. Dos anys amb la terra en guaret i trobant més bellesa en les coses, en els passos de ball, a les bosses de fem i en els instruments trencats. Construíem i destruíem. Jugàvem amb el temps com a meta, i de vegades el temps simplement era una cosa més".

También te podría interesar...
0 Comentarios en la noticia




Si quiere opinar introduzca su nombre, email y su opinion, finalmente pulse enviar. TODOS LOS CAMPOS SON OBLIGATORIOS

Nombre

Email

Debe introducir una dirección de correo válida (no aparecerá publicada)

Titulo para el comentario

Introduzca aquí su comentario

Condiciones de uso:
- El usuario se compromete respetar las normas éticas mínimas de convivencia y respeto hacia los demás.
- Todas las opiniones recibidas en Viu Val�ncia serán supervisadas antes de la publicación de las mismas.
- Las opiniones podrán ser borradas (pero nunca modificadas) sin previo aviso.
- Cualquier intento de uso fraudulento del presente formulario será registrado y puesto en conocimiento de las autoridades competentes.

Acepto las normas de uso


Foros de debate

No hay foros activos

Pulse aquí para ver los foros abiertos

Buscar en Viuvalencia.com

Encuestas

¿Se debería fomentar las figuras de Sorolla y Blasco Ibáñez como atractivos turísticos?

No

NS/ NC

VOTAR

VER RESULTADOS

publi

Buscar

Todas las secciones