Cargando Eventos...

X Cerrar
Registro
Acceso
Buscador de eventos en Valencia

Fecha
Tipo de evento
Iniciar búsqueda eventos
X Cerrar
Uso de cookies
Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios, se utilizan para prestar o habilitar servicios o finalidades solicitados por los usuarios. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí
Estás en: Portada > Cine
PELÍCULAS

La Sala SGAE Centre Cultural prepara un cicle de documentals de la música popular espanyola del 2 a l'11 de març

Els cantautors Luis Eduardo Aute, Chicho Sánchez Ferlosio i Víctor Manuel, i el productor Mario Pacheco són els protagonistes d'aquesta mostra
REDACCIÓN 2021-02-26
Aute en un fotograma de la película
Aute en un fotograma de la película "Aute Retrato" de Gaizka Urresti. EPDA.
"Allí, allí on tu dius, no hi ha homes que manen, perquè no hi ha fantasmes, i estimar és la flor més perfecta que creix al teu jardí a Albanta", cantava Luis Eduardo Aute en Albanta, cançó que va donar també títol a un dels seus àlbums més populars i que feia referència a un món imaginari i lliure en el qual tot era possible, i que, en paraules del propi cantautor, pretenia reflectir "un estat d'ànim que es movia entre la il·lusió d'allò nou i l'escepticisme davant el vertader canvi". El disc es va publicar en 1978, però el seu esperit i el seu missatge podria sobrevolar perfectament sobre un present, el nostre, l'actual, que se'ns revela tan incert i volàtil. Aqueixa mítica i fascinant Albanta, precisament, és la que hem volgut evocar per a batejar un cicle de projecció de documentals protagonitzat per quatre noms propis fonamentals de la música popular espanyola que, cadascun a la seua manera, van donar forma als seus propis universos creatius, tan lliures i necessaris com l'Albanta de la cançó. Tres cantautors (l'esmentat Aute, Víctor Manuel i Chicho Sánchez Ferlosio) i un productor discogràfic (Mario Pacheco) que ocupen ja un lloc destacat en les pàgines de la nostra història musical.

Organitzat per la Fundació SGAE, a través del seu Consell Territorial de la Comunitat Valenciana, el cicle de documentals musicals Albanta(s) tindrà lloc a la Sala SGAE Centre Cultural de València (Blanqueries, 6). El programa inclou els següents títols: Aute Retrato, de Gaizka Urresti (2 de març); Si me borrara el viento lo que yo canto, de David Trueba (4 de març); Revelando a Mario, de Simó Mateu (9 de març); i El abuelo Víctor, d' Emilio J. Ruiz (11 de març). Les projeccions, que començaran a les 18 hores, són gratuïtes, encara que, atés l'actual protocol contra la COVID-19, l'aforament de la sala s'ha reduït a 50 butaques i és imprescindible reservar entrada a través dels enllaços que figuren al final d'aquesta nota.

Dirigida per Gaizka Urresti, que signa també el guió al costat de Juan Moya Rentero i Nacho Cabana, Aute Retrato és una celebració de l'obra de qui, sens dubte, va ser un dels creadors més polifacètics del nostre país: compositor i intèrpret, pintor, poeta, cineasta i dibuixant. La pel·lícula gira entorn del concert Ánimo animal, celebrat al desembre de 2018 i amb el qual un bon nombre d'artistes de diverses generacions (entre ells, Joaquín Sabina, Dani Martín, Jorge Drexler, Ismael Serrano o Rozalén) van voler retre homenatge a Luis Eduardo Aute, després de l'infart cerebral que va patir dos anys abans. També el madrileny Chicho Sánchez Ferlosio va ser un artista i personatge singular: fill de Rafael Sánchez Mazas (escriptor, ideòleg del feixisme espanyol i coautor de l'himne Cara al sol), va registrar en 1963 el que és considerat el primer disc de cançó protesta a Espanya. Es va titular Canciones de la resistencia española i "per raons de seguretat" no esmentava l'autor i intèrpret de les cançons, que van circular per tot el món, com si de peces populars i anònimes es tractara, fins pràcticament convertir-se en himnes antifranquistes. El documental Si me borrara el viento lo que yo canto, de David Trueba (direcció i guió) i Joan F. Losilla (guió), conta aqueixa "prodigiosa història de Chicho Sánchez Ferlosio i d'unes cançons que han vençut l'oblit per a convertir-se en himnes".

El cicle Albanta(s) inclou també el llargmetratge Revelando a Mario, de Simó Mateu (direcció i guió), Javier Bizarro (guió) i Pau Cavaller (guió). Proposa una mirada íntima a la vida i l'obra de Mario Pacheco, impulsor al costat de la seua dona Cucha Salazar del fenomen del nou flamenc (abanderat per Ketama, Pata Negra o Ray Heredia) i introductor a Espanya, també a través del seu segell discogràfic Nuevos Medios, de bandes tan importants com Joy Division o The Smiths. La pel·lícula inclou testimonis de, entre altres, Joe Boyd, Antonio Carmona o Peter Hook. Finalment, El abuelo Víctor, d'Emilio J. Ruiz, aborda la figura del Víctor Manuel creador, compositor, escriptor o cineasta, però també la de l'home, l'espòs, el pare i l'avi, amb la finalitat d'ajudar l'espectador a comprendre el seu procés creatiu, entendre la seua manera de viure la vida, i d'estimar la creació i veure-la com una forma de llibertat.
También te podría interesar...
0 Comentarios en la noticia




Si quiere opinar introduzca su nombre, email y su opinion, finalmente pulse enviar. TODOS LOS CAMPOS SON OBLIGATORIOS

Nombre

Email

Debe introducir una dirección de correo válida (no aparecerá publicada)

Titulo para el comentario

Introduzca aquí su comentario

Condiciones de uso:
- El usuario se compromete respetar las normas éticas mínimas de convivencia y respeto hacia los demás.
- Todas las opiniones recibidas en Viu Val�ncia serán supervisadas antes de la publicación de las mismas.
- Las opiniones podrán ser borradas (pero nunca modificadas) sin previo aviso.
- Cualquier intento de uso fraudulento del presente formulario será registrado y puesto en conocimiento de las autoridades competentes.

Acepto las normas de uso


Foros de debate

No hay foros activos

Pulse aquí para ver los foros abiertos

Buscar en Viuvalencia.com

publi

Buscar

Todas las secciones