Cargando Eventos...

X Cerrar
Registro
Acceso
Buscador de eventos en Valencia

Fecha
Tipo de evento
Iniciar búsqueda eventos
X Cerrar
Uso de cookies
Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios, se utilizan para prestar o habilitar servicios o finalidades solicitados por los usuarios. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí
Estás en: Portada > Aquí música
CENTRE DEL CARME

Pamen Pereira propone un viaje espiritual por siglos de sueños en el Dormitori del Centre del Carme

Segrelles: "Pereira trasllada els seus viatges a la seua obra i el públic hi pot trobar una forta càrrega espiritual"
REDACCIÓN 2022-01-31
Presentació de  l
Presentació de l"exposició. EPDA.
La Sala Dormitori del Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) fa un viatge espiritual al seu passat com a dormitori dels frares carmelites en l'Edat Mitjana. L'artista Pamen Pereira recrea una atmosfera única carregada de simbologia, misteri i poesia en la nova exposició del CCCC, les principals obres de la qual s'han realitzat expressament per a aquest espai.

José Luis Pérez Pont, director del CCCC i del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha presentat aquesta exposició, sota el títol 'Pamen Pereira. El final del somni'. "Iniciem la programació expositiva de 2022 amb una mostra que ens obri una porta a la inspiració, que ens permet connectar amb la naturalesa i amb altres cultures i, en definitiva, amb el procés creatiu de Pamen Pereira. Una artista que ens ofereix obres carregades de la seua pròpia experiència vital, com reflecteix en les instal·lacions creades 'ex professo' per al CCCC, que han sigut produïdes pel Consorci de Museus", assegura.

Víctor Segrelles, comissari de l'exposició, ha destacat el valor d'aquesta exposició: "Fa uns mesos, Pereira va tornar a exposar a València, però feia 20 anys que no oferia al públic una gran intervenció 'ex professo' com aquesta a la capital. És una de les grans artistes que mesclen art i vida com si foren la mateixa cosa i, per això, no deixa indiferent a ningú. És una artista amb encís".

En aquest sentit, Segrelles afig que "Pereira trasllada els seus viatges a la seua obra i el públic hi pot trobar una forta càrrega espiritual". "Es va enamorar del Dormitori del Centre del Carme i, aleshores, va crear les obres principals de la mostra, que conviuen amb altres creacions recents, per a mostrar segles de somnis dels carmelites que van habitar el convent amb una gran capacitat de suggeriment poètic", explica.

Simbologia, misteri i poesia

Antic dormitori -durant segles- dels frares carmelites que van habitar el convent, l'espai expositiu mateix es troba en l'origen de la creación de les obres centrals de la mostra. Realitzades expressament per a aquest projecte, les obres estan inspirades en la mística espanyola del Segle d'Or, prenent com a referència principal el pensament i la poesia de sant Joan de la Creu.

Com a element renovador, el foc protagonitza la instal·lació 'La sospita del foc' i 'El foc i el repòs', un parell de sabates i un jaç antic, respectivament, dels quals sorgeixen flames generades amb vapor sec i una il·luminació especial. Totes dues estan inspirades en alguns dels poemes de sant Joan de la Creu, com ocorre també en 'Per ací no hi ha camí', una escala de caragol amb què es fa referència a la 'Subida del Monte Carmelo' i a la necessitat de desprendre's de les coses.

Complementen l'exposició escultures, objectes i dibuixos recents que remeten a l'imaginari artístic sobre el qual Pamen Pereira ha treballat durant tota la seua trajectòria: les relacions art-vida-naturalesa, el binomi ciència-màgia, la cerca de fonaments que harmonitzen conceptes duals en conflicte etern (permanent/efímer immutable/mudable, pesat/ingràvid) i la fusió de l'experiència vital amb el procés creatiu. El conjunt d'obres exposades, atesa la interrelació i fusió d'unes amb altres i la seua disposició en l'espai de la sala, esdevé una "obra nova", una instal·lació envoltant plena de misteri i poesia.

Totes les obres que conformen 'Pamen Pereira. El final del somni', amb el comissariat de Víctor Segrelles, podran visitar-se a la Sala Dormitori del Centre del Carme des del 28 de gener fins a finals d'abril.

Procés creatiu i experiència vital

Dibuix, pintura, escultura, instal·lació, de vegades fotografia i vídeo, o qualsevol altre mitjà són vàlids perquè Pamen Pereira materialitze una idea i concrete l'acte creatiu. Un acte que, en el seu procés, es fon amb l'experiència vital de l'artista i està fortament vinculat a la naturalesa, d'on extrau gran part de les seues imatges. Un plantejament artístic que és, en el fons, l'elecció radical d'una manera de vida. Una exigent fidelitat a aquesta com a via de coneixement i lloc de transformació. La vida com a principal gabinet de treball.

Estudia Belles Arts a València i a mitjans dels anys huitanta inicia la seua trajectòria artística. Des d'aleshores, no ha cessat de viatjar, realitzar projectes i exposar les seues obres, tant individualment com en mostres col·lectives i temàtiques, en galeries d'art, museus i espais culturals de tot l'Estat espanyol i de diferents ciutats europees, asiàtiques i americanes, ja que ha residit, durant llargues temporades, en països llunyans com el Japó i Tanzània o en llocs extrems com l'Antàrtida i el Sàhara.

En concret, ha exposat en espais com el Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC), el Museu de la Cultura de Galícia a Santiago de Compostel·la, el Museu d'Art Contemporani de Castella i Lleó (MUSAC), l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM), el Museu de Lugo, el Museu Esteban Vicente de Segòvia, el Museu d'Art Contemporani d'Alacant (MACA), el Museum Zu Allerheiligen de Schaffhausen a Suïssa, el Palau de l'Òpera del Caire, la Bibliotheca Alexandrina Arts Center a Alexandria (Egipte), el Museu Nacional de Belles Arts de Buenos Aires, el Museu Nacional d'Arts Visuals de Montevideo i el Museu de la Ciutat a Querétaro (Mèxic), la Recent Gallery (Sapporo, Japó), la Barg Gallery (Teheran, Iran), la Galerie d'art du Conseil Général des Bouches-du-Rhône (Ais de Provença, Marsella), el Palazzo Pinucci i la Galleria Via Larga de Florència, el Palau del Senat (Madrid), el Museu de Belles Arts de Caracas a Veneçuela, la Fundació Juan March o el Palau de Velázquez (Madrid).

Sense abandonar la soledat del taller com a temple de reflexió i d'estudi del qual sorgeixen obres amb un caràcter més íntim, el seu treball s'ha centrat, en els últims anys, en les instal·lacions i intervencions 'site-specific', per a espais tant puúblics com privats, algunes de les quals són permanents.
Temas relacionados:
También te podría interesar...
0 Comentarios en la noticia




Si quiere opinar introduzca su nombre, email y su opinion, finalmente pulse enviar. TODOS LOS CAMPOS SON OBLIGATORIOS

Nombre

Email

Debe introducir una dirección de correo válida (no aparecerá publicada)

Titulo para el comentario

Introduzca aquí su comentario

Condiciones de uso:
- El usuario se compromete respetar las normas éticas mínimas de convivencia y respeto hacia los demás.
- Todas las opiniones recibidas en Viu Valéncia serán supervisadas antes de la publicación de las mismas.
- Las opiniones podrán ser borradas (pero nunca modificadas) sin previo aviso.
- Cualquier intento de uso fraudulento del presente formulario será registrado y puesto en conocimiento de las autoridades competentes.

Acepto las normas de uso


Foros de debate

No hay foros activos

Pulse aquí para ver los foros abiertos

Buscar en Viuvalencia.com

publi

Buscar

Todas las secciones